פוטנציאל הכנסה לא מנוצל - קבוצת תדמיר שיאון תדמיר שיאון

תדמיר שיאון אנרגיה

פוטנציאל הכנסה לא מנוצל

מסורת של הובלה לערך.

לא מעט חידושים מאפשרים ניצול מקסימלי של מערכות סולאריות והופכים את הקמתן לאטרקטיבית מאוד, את הפרטים האלה לא מכירים בעלי הנכסים, אבל מומחי מערכות כן ובהחלט כדאי להזמין אותם להערכה ראשונית

מאת אורי גנני, שותף ומנכ"ל קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה, זרוע האנרגיה המתחדשת של הקבוצה

היתרונות של מערכת סולארית, הן ברמה האישית והן ברמת הסביבה, אינם בגדר סוד. למעשה יותר ויותר בעלי נכסים בוחרים להתקין על גגות מבנים מערכות סולאריות לשימוש עצמי ולמכירת חשמל. הגידול המשמעותי במספר העסקאות אף הובילה אותנו, בקבוצת תדמיר שיאון אנרגיה, לגדול משמעותית מבחינת כוח אדם ואנו נמצאים בתהליך מעבר למשרדים חדשים וגדולים יותר על מנת שנוכל לענות לצרכים העולים מהשטח.

ידע הוא לא רק כוח, הוא גם כסף

כאדם שחי את התחום, שמתי לב להפתעה של בעלי נכסים בכל פעם אחרי שאנחנו מגישים להם הערכת הכנסות, הן תמיד גבוהות משמעותית מהחישוב שעשו בעצמם. למעשה לא פעם החישוב הראשוני הזה גורם לבעלי נכסים להניח באופן שגוי כי השקעת הזמן והמשאבים אינה שווים את התמורה, או במילים אחרות – שזה לא שווה את המאמץ. עדכון האסדרה שהביא לירידה בהספק המערכות מ-200 ל-100 קוו"ט בפנלים, ולירידה בתעריף מ-45 אגורות ל-42 אגורות לכל קוו"ט מיוצר, גרמו להערכות הרווח הראשוני אפילו להצטמצם.

רק שזה לא המצב בשטח, אלא בעיקר רושם מוטעה הנובע מהעדר מידע מספק. מי שאינו מצוי בתחום לא יכול להכיר את כל הפרטים, כמו למשל שרשות החשמל פתחה את האפשרות לייצר מהמערכת הסולארית חשמל שייצרך באתר ושבהמשך הדרך ניתן יהיה לשלב אגירה של הייצור הסולארי שלא נצרך באתר במהלך שעות השמש. כך, במקום לזרוק את הייצור הסולארי לרשת חברת החשמל ולקבל תעריף נמוך משמעותית, העומד נכון להיום על 18.81 אג', הסוללות יאגרו את הייצור העודף וניתן יהיה לצרוך בשעות הערב והלילה את מה שנצבר בסוללות האגירה, עד לתחילת הייצור ביום שלמחרת על ידי המערכת הסולארית.

מחירי סוללות האגירה צפויים לרדת בשנים הקרובות בצורה משמעותית, כפי שקרה בעשר השנים האחרונות למחירי הפנלים הסולאריים.

זה נראה לנו טבעי לא לחתום על חוזה לפני התייעצות עם עורך דין, או לא לקחת משכנתא ללא ייעוץ פיננסי מתאים והסיבה פשוטה – אנחנו לא אמורים לדעת הכול בכל תחום ולשם כך יש מקצוענים. זה תופס גם על התקנת מערכות סולאריות, שכל אחת מהן היא מעין חליפה תפורה לפי מידה, או נכון יותר בהתאם לתנאים הפיזיים ולאפשרויות הקיימות. שיפורים טכנולוגיים במערכות, פתיחת האפשרות לאגירת אנרגיה והתמצאות בפרטים הקטנים הביורוקרטיים והטכניים מאפשרים לנו, אנשי המקצוע בתחום, לתכנן את המערכות המיטביות לכל גג ולסייע לבעל הגג למקסם את רווחיו.

במקום להשקיע כסף, יוצרים שותפות

ישראל רואה במהפכת האנרגיה המתחדשת אינטרס לאומי ולכן מעודדת הקמת מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל ומציעה תנאים יחסית אטרקטיביים למקימים. אלא שאז הגיעה הקורונה והביאה חוסר וודאות בריאותי וכלכלי. משום כך עבור רבים נתפס הזמן כתקופה לא מתאימה להשקעות, אם כי מצדו השני של המטבע היו שראו בה זרז לחיפוש מקורות הכנסה נוספים ובצדק.

המצב הביא אותנו לפתח מודלים שונים ויצירתיים של שותפויות (מודל שותפות, מודל שכירות ומודל BOT) עם בעלי מבנים מודלים המאפשרים לבעל הגג להגיע להכנסה בטוחה לאורך שנים רבות בלא שיידרש להשקיע מכספו בהגדלת חיבור החשמל ותשתיות החשמל, או בשיפוץ המבנה והחלפת הגגות.  אלא להישען על גבה הכלכלי היציב של קבוצת תדמיר לצורך מימון ההקמה וההכנסות העתידיות. כך אנחנו נותנים את המענה המקצועי והמימוני ומאפשרים לשותפינו ליהנות מהיתרונות שמציעה הקמת המערכת הסולארית. 

בנוסף, יצאנו בשני מסלולים נוספים: האחד מאפשר לבעלי מערכות קיימות למכור לנו את המערכת, אם בשל צורך בכסף נזיל או בשל תקלות במערכת ישנה והשני, לבעלי גגות שקיבלו כבר אישור כניסה למכסה מחברת החשמל ונגמרה להם הסבלנות, או אינם רוצים להשקיע בהכנות. אנחנו ניקח אחריות ונשלים את התהליך. מבצעים אלה נולדו מתוך ההבנה כי יש צורך ביצירתיות ובמציאת מודלים גמישים כדי למקסם את ההכנסות הקבועות של בעל הגג, שנאמר – win-win.

ייעוץ מקצועי יכול לשנות את התמונה

תחילה צריך לבחון מה שטחי הגגות שנותרו פנויים, ולבדוק כיצד ממצים אותם למערכות סולאריות נוספות. למשל כבר כעת ניתן לבצע גם קירוי של חניות לרכבים, מגרשים ומבני ציבור, כדוגמת פרויקטים שאנו מממנים לקירוי מגרשי ספורט לטובת הקהילה. בהמשך השנה, יפתחו אפשרויות נוספות שאנו ממליצים להתחיל להכין את התשתית אליהם כבר כעת. לדוגמא: סולארי על חממות בשטחים חקלאיים, בתי עלמין, קירות תמך, גדולים חקלאיים (אגרי סולאר) ועוד.

אי אפשר להדגיש עד כמה ניהול מקצועי של הפרויקט, הכולל תכנון הקמה ותחזוקה, הוא קריטי. קבוצת תדמיר שיאון אנרגיה מביאה עמה את המקצועיות ואפשרויות מימון ושותפות. אז בעיניי לפני שמחליטים לכאן או לכאן, שווה להביא את המומחים שיוכלו להעריך עבורכם את המערכת עד לפרטים הכי קטנים, כולל הערכת רווח צפוי, כדי שתוכלו להחליט החלטה מושכלת, כזו שככל הנראה גם תביא עמה מקור הכנסה בטוח, גם בשגרה וגם חלילה בעת משבר. תכנון – זה הרבה יותר פשוט כשמבינים.

בברכת חג חירות שמח ומלא באנרגיות מתחדשות

מאמרים אחרונים:

חפש באתר:

Scroll to Top
דילוג לתוכן