ייצור סולארי, אגירה ורכב חשמלי - פזל שמתחבר - ייצור סולארי, אגירה ורכב חשמלי - פזל שמתחבר ייצור סולארי, אגירה ורכב חשמלי - פזל שמתחבר ייצור סולארי

תדמיר שיאון אנרגיה

ייצור סולארי, אגירה ורכב חשמלי – פזל שמתחבר

מסורת של הובלה לערך.

חמישה גורמים מנהלים את משק החשמל בישראל:

1.נגה – חברת ניהול המערכת.

2.  רשות החשמל שאחראית על הרגולציה.

3. חברת החשמל שאחראית על רשת ההולכה ועל הייצור בחלק מתחנות הכוח.

4. יצרנים פרטיים – חברות המחזיקות בתחנת כוח המונעת בגז או כל יצרן אחר. גם מי שמייצר חשמל סולארי ממערכת קטנה.

5. מספקים הם גורם חדש שנכנס לתחום. מספק הוא מי שקיבל רישיון לסחור בחשמל.

תהליך זה יגרום לתחרות במשק החשמל שאנו כצרכנים נהנה ממנה, וכיצרנים בתחום הסולארי נוכל למכור את שנייצר מהשמש לגופים נוספים מלבד חברת החשמל.

אגירת חשמל – נדרשת מכך שמערכות סולאריות מייצרות רק ביום, והביקוש לחשמל לטעינת רכבים חשמליים שילך ויעלה בשעות הערב:

עם העלייה בהיקף הקמת המערכות הסולאריות המייצרות בשעות השמש ביום בלבד, בדרום ובצפון הארץ בעיקר, ובעיית קווי הולכת החשמל העמוסים להעברת הייצור הסולארי למרכז הארץ, שבה עיקר הצריכה, נדרשת אגירת הייצור הסולארי במתקני אגירה, שיאפשרו שימוש בחלק מהייצור הסולארי גם בשעות הערב.

אנחנו רואים לידנו ברמזור יותר ויותר רכבים חשמליים. רכבים שהנסיעה בהם זולה משמעותית אך דורשים טעינה שתבוצע בעיקר בשעות הערב, כשנחזור הביתה בסיום יום העבודה, ונתחבר לשקע הטעינה האיטית בחניה.

כתוצאה מתהליכים אלו אנו צפויים לשנוי דרמטי בשעות החיוב של החשמל שאנו רוכשים. החל מינואר 2023 אנו צפויים לשלם בחודשי הקיץ (יוני, יולי, אוגוסט, ספטמבר) תעריפים נמוכים של כ- 30 אג' לקילו ואט שעה במהלך היום, ויותר מ- 1 ₪ לקילו ואט שעה בשעות הערב (17:00-23:00). בחודשי החורף (דצמבר, ינואר, פברואר) נשלם בשעות הערב (17:00-22:00) כ- 80 אג' לקילו ואט שעה.

אגירה באמצעות סוללה תאפשר לנו לבצע את תכנון הצריכה, כך שנטען מהסולארי או מרשת החשמל בשעות הזולות ונצרוך מהסוללה בשעות שבהן התעריפים יקרים.

האגירה תכנס בתחילת הדרך לצרכני חשמל כבדים שהחיסכון באמצעות האגירה יהיה משמעותי עבורם. בהמשך הדרך, ועם ירידת מחירי הסוללות, נחזיק כל אחד מאתנו אוגר חשמל בבית או בעסק, כפי שיש לנו סוללה בסלולרי.

החברה שלנו – תדמיר שיאון – ממשיכה להתרחב. גויסו איתמר ואיתמר. מהנדסי חשמל המנהלים את הפרויקטים בשטח. הצטרפו אלינו מנהלי מכירות חדשים. מייק במרכז ומתן בצפון. הרחבנו את מעגל נותני השירותים העצמאיים. קבלני משנה סולאריים, מסגרים, חשמלאים ועוד.

מאז ראש השנה הקמנו וחברנו מערכות סולאריות רבות לרשת החשמל, מאזור עפולה בצפון ועד קיבוץ אילות, ליד אילת, במשקים חקלאיים במושבים, בקיבוצים ובאזורי התעשיה.

גגות רבים כבר מכוסים עם מערכות סולאריות. כדי שנגיע ליעדי המתחדשות של 20% בשנת 2025, 30% בשנת 2030, כשאנחנו עומדים על כ- 8% מתחדשות בלבד, לאחר 13 שנות פעילות בתחום, פורסמה תמ"א (תוכנית מתאר ארצית) חדשה לתחום האנרגיות המתחדשות המאפשרת הקמת מערכות סולאריות על דו שימוש. זאת בעקבות רצונה של המדינה על גופיה השונים לשמר שטחי קרקע כמרחבים פתוחים לחקלאות וריאות ירוקות, וכעתודה לבניית בתים.

בתוכנית המתאר החדשה ניתן להקים סולארי על חממות חקלאיות, גדרות, אגרוסולאר מעל גידולים חקלאיים, מאגרי מים, קירות תמך, שטחים כלואים ומופרים, בתי עלמין וכל שימוש יצירתי אחר שיאושר.

בעלי חממות יכולים להשכיר את גג החממה או להקים בעצמם מערכות סולאריות. כל המעוניין בשיפוץ גדר קיימת או בהקמת גדר חדשה יכול לקבל זאת באמצעות ההכנסות מהייצור הסולארי. אנחנו רצים עם תחומים חדשים אלו וזוכים להיענות יפה בהתיישבות העובדת ובתעשייה, במקומות שבהם עד כה לא ניתן היה להקים מערכות סולאריות.

אגודות חקלאיות יכולות לשפר את הגידור סביב הישוב וגם לקבל הכנסות מהסולארי.

קבוצים יכולים לשפר תשתיות חשמל ולאגור עוד ייצור סולארי לטובת הצריכה בשעות הערב.

לתחומים החדשים נדרשת הוצאת היתרים. אנחנו בתדמיר שיאון נערכים לכך ותגברנו את מחלקת הרישוי אצלנו.

קיימת הסדרה תעריפית המבטיחה תעריפים מדורגים עד להספק של 630 קוו"ט בממירים. הסדרה זו תהיה בתוקף עד לסוף שנת 2023. ניתן להקים באמצעותה על גגות רקים ואת דו השימוש  החדשים.

לסיכום:

תדמיר שיאון כחברה יזמית מציעה מגוון אפשרויות שחוסכות לבעל הקרקע והנכס את ההתעסקות בהוצאת היתרים, תכנון, מימון, הקמה ותחזוקה. בשותפויות זוכה בעל הנכס למרבית ההכנסות השוטפות, ובמסלול השכירות מקבל בעל הנכס הכנסה בטוחה לעשרות שנים, ללא כל סיכון. במסלול הליסינג נעביר לבעלות בעל הנכס את המערכת הסולארית לאחר 7-10 שנות הפעלה, ללא כל השקעה מצידו.

לבעלי חממות, זהו הזמן לסולארי שיבוצע באופן מקצועי שלא יפגע בגידול החקלאי.

כל המעוניין בשיפור גדר קיימת או בהקמת גדר חדשה, יכול להישען עלינו וגם להרוויח כסף מדי שנה.

לבעלי צריכת חשמל בשעות הערב חשוב להיערך עד ינואר 2023 עם מתקן אגירה בקיבולת המתאימה, לחיסכון מכסימלי בעלויות החשמל. אנו מציעים מתקני אגירה עם סולארי או עצמאיים, במסלולי השותפות, שכירות או ליסינג.

ושוב אנו מזמינים אתכם לחשוב אתנו על שתופי פעולה אפשריים בתחום. נשמח לענות לשאלות, ולבדוק התכנות למערכות סולאריות נוספות.

אם יש ברשותכם אישורי כניסה למכסה למערכות סולאריות תעריפיות ניתן לכם הצעה מפתיעה.

אם בפעילות העסקית שלכם יש צריכת חשמל משמעותית, דברו אתנו איך חוסכים לכם כסף רב מדי יום בחשבון החשמל.

מאמרים אחרונים:

חפש באתר:

Scroll to Top
דילוג לתוכן